نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
به شایعات توجه نکنید ! اخبار زرد را هر سال داشته ایم ! پیوستن قطعی اگوئرو را فراموش کرده اید ؟

به شایعات توجه نکنید ! اخبار زرد را هر سال داشته ایم ! پیوستن قطعی اگوئرو را فراموش کرده اید ؟

در روزهای اخیر شایعات بسیار زیادی در رابطه با انتقال پائولو دیبالا ستاره ی آرژانتینی تیم یوونتوس به یکی از دو تیم رئال و بارسا شاهد بوده ایم و اخبار بسیار زیادی در این موضوع منتشر شد و بازتاب های بسیار زیادی را به همراه داشت

 

اما نکته ی جالب توجهی که در این میان بسیار به چشم می آمد، این موضوع بود که تمامی منابعی که این خبر را منتشر کرده اند همگی اسپانیایی و انگلیسی بوده اند و تا این لحظه، هیچ منبع ایتالیایی به این موضوع نپرداخته است.

 

در تمامی رسانه های ایتالیایی به موضوع تمدید قرارداد دیبالا و موضوعاتی از این قبیل پرداخته شده بود اما در دیگر منابع انگلیسی و اسپانیایی به پیشنهادات نجومی و حتی توافق میان دیبالا و سران رئال مادرید اشاره شده بود که این موضوع بسیار برای هواداران یووه جالب توجه بود. حتی امروز اخباری داشتیم مبنی بر اینکه یووه با رئال مذاکرات ابتدایی را آغاز کرده است.

 

این اخبار و شایعات در مورد پائولو دیبالا از رسانه هایی منتشر شده اند که در سالیان گذشته اخباری نظیر پیوستن اگوئرو به تیم یوونتوس یا انتقال مارکیزیو به آرسنال و خرید چندین ستاره برای تیم یووه را مخابره کرده اند.

 

نباید فراموش کنیم که عده ی زیادی از رسانه های خارجی به منتشر کردن اخبار زرد و بی پایه و اساس عادت کرده اند و در سال های گذشته به این اخبار عادت کرده ایم.

 

 بر اساس آخرین اخبار، وضعیت پائولو دیبالا با تیم یوونتوس در شرایط مناسبی به سر می برد و مدیران یووه در مصاحبه های اخیر خود عنوان کرده اند که مشکلی برای تمدید قرارداد با او نیست و به زودی این اتفاق رخ خواهد داد.

 

گفتنی است، روزنامه نگاری یا اخبار زرد به نوعی خبرنگاری اطلاق می‌شود كه با استفاده از روش‌های بی پایه و اساس، برای جذب مخاطب، هر چه بیشتر اقدام می‌كنند. اخبار زرد معمولا از قوانین رسانه ای روشنفكرانه و علمی پیروی نمی كنند. این نوع خبرنگاری به SENSATIONAL JOURNALISM معروف است، یعنی متكی بر احساسات مخاطبان است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: